İskender

Merhaba ey cemaat!

Beni özlediniz mi?

Cevap tabii ki hayır!

Neyse efenim, geçen gün arabayla yolda seyir halindeyken trafik polisi kolunu böyle hareket çeker gibi yaparaktan dur yoksa bu kol başka amaçlar için kullanılabilir demek istedi diye düşünüp kenara çektim. Efenim hoş beş ehliyet gibi bilimum ıvır kıvır evrak kontrolünden sonra kendimi elindeki alete üflemek durumunda buldum. Kanımda bir damla alkol bulunması mümkün diilken bırakın içmeyi koklamamışken adamın gözleri açıldı.

-nooldu meemur beyciğim?

-Sayın vatandaş kanınızda bol miktarda iskender bulunuyor utanmıyor musunuz acebağ?

didi! Yok canım derken direksiyonda birden kendime geldim. Efenim af edersiniz hayvan gibi iskender yiyince uyku bastırıp direksiyonda dalmışım. Neyse kendime geldim.

Yukarıdaki okuma parçasından çıkarılan dersler:

1- Hayvan gibi iskender yemeyin.

2-Yok dayanamayıp yediniz, o zaman araba kullanmayın.

3- Mecbur kaldınız da kullandınız, o zaman salak salak rüya görmeyin. Benim tepemi attırmayın. Hadi işinize gücünüze bakın!

Bu arada iskender deyince aklıma bi sürü abuk ve subuk şey geldi bunların bir kısmını paylaşmak suretiyle beyin şeetme seansımıza başlayabiliriz. Orta okulda mı neydi bi hoca vardı İskender adında heryere sikender sikender yazıp dururdu sınıfın bi kaç fırıldağı. herifte hiç sinirlenmezdi. Ermiş miydi artık bilemem.

İkinci abuk ödülümüz goes to Büyük İskender. Efenim m.ö. bilmem kaç yılında dünyanın anasını ağlatmış Misisten Yunanistana ordan Hindistana kadar heryeri yerle bir etmiş efendime söyleyip  o diyar senin bu diyar iskenderin diyerekten ulen madem çıktık bakalım saraydan bi imparatorluk kuriyimde şanım yürüsün lan diyen zattır kendisi. Sonrasında gordion düğümünü çözmek yerine sabırsızlanıp başlarım düğümünede gordiona da lan bu kadar memleketi fethettim skindirik bir düğümü mü çözecem hüleyn diyip kılıcını düğüme akşetmesiyle zart diye koparıp atmıştır öküz arabasından düğümü. Sonrasında da hiçbişi yokken 33 yaşında daha yemeği çok kaçırıp 1.5 iskenderi gövdeye indirdiğinden midir(bknz. yukarıda kihayvan) yoksa gordion düğümünü kesmesinden mi ölduğu hala tartışılagelmiştir. Bu arada Büyük iskender’in İskenderun’la bağlantısı vardır kesin bunun o da başka konu. Tekerleme bile olur bu: İskenderunlu Büyük İskender İskenderunda yemiş bir buçuk iskender. Ha bunu da ben uydurdum bi tarafımdan.

Üçüncü olarak Küçük İskender var. Şimdi efendim Büyük İskender atıyorum bibuçuk kişilikse Küçük İskender bir kişilik gibi bişi olmalı. Ya da direk Büyük İskenderin çükü de olabilir! İşin şakası bi yana Küçük İskender güzide yurdumuzda yaşayan yaşadığı gibi cinsel tercihini açıklamasıyla bence ünlü olmuş ünlü bir iskenderdir kendisi. Şiir kitapları heryerdedir google amcaya sorun söyleyecektir.

Meraklısına bağlantılar:

http://tr.wikipedia.org/wiki/III._Aleksandros

http://tr.wikipedia.org/wiki/Gordion_düğümü

http://www.kucukiskender.com/

http://lezzetler.com/

Yorum bırakın